I går natt fick fyra tetror komma tillbaka till akvariet efter att ha koppats in i en hink under hela dagen. Hade i lite salt i akvariet för att försöka mildra omställningen något.

Hanen riktigt skrämde mig när dom skulle upp ur hinken. Först lyckades jag fiska upp alla honorna en i taget. När det blev hanens tur kunde jag inte se honom i hinken. Han låg på golvet brevid!! Ingen reaktion när jag plockade upp honom och när han först kom i vattnet la han sig uppochner och jag tänkte; "Nu är det kört". Men så ryckte han plötsligt till, rätade upp sig och simmade iväg.

Hittills är alla vid liv, men en är hemskt mager och står och flämtar. Får se om den hämtar sig. Tycker alla fyra äter dåligt precis som innan behandlingen. :( De två piggare honorna spände sig lite mot varandra unde eftermiddagen men allra piggast verkar hannen vara!

Hoppas detta ska vara slutet på mina tetra-tragedier. Om mina sista fem dör vet jag inte alls hur jag ska gå vidare med akvariet. Är inte säker på om jag kommer ha kvar svärdbärarna i längden. Jag ska i alla fall inte ha kvar båda hanarna då jag tror att det är ganska stressade för både dom och honorna. Har beslutsångest över vilken jag ska ha kvar. Gula hanen har blivit ruskigt snygg, men lillkillen är också snygg och mycket mindre skygg. Fast om jag har kvar lillkillen vill jag nog göra byta ut honorna också... Beslutsångest som sagt [:o]

Nu till roligare saker... BILDER!!! :D

Så här såg akvariet ut när jag rev runt i jakten på tetror
[ATTACH]19448[/ATTACH]

En bild där jag och halva köket speglas i glaset :mad:
[ATTACH]19449[/ATTACH]

För att få bort så mycket speglingar som möjligt fick jag göra en riktigt kreativ lösning som inbegrep mig, en golvlampa och två regnponchos. Sambon hade väl dött av skratt om han sett mig [:-92]
Och resultatet blev... att alla fiskar gömde sig så att det ser ut som om akvariet är helt fisktomt :p
[ATTACH]19450[/ATTACH]

Efter en stund vågar sig lillkillen och någon tetra fram. Man kan även se en skymt av en gul svärdbärare i javaormbunken till vänster.
[ATTACH]19451[/ATTACH]

Jag tar gärna emot tips på någon bra växt att plantera där det ser lite tomt ut vid bakrutan.

Puh! Det blev ett långt inlägg det här! :D