Väldigt snyggt akvarium och med många trevliga invånare.

Har ett likadant akvarium i uppstart och sitter med samma problem att ljuset inte räcker till.

Kan du inte lägga upp en bild på hur du har fäst lysrörshållarna??

Åter igen, grymt bra jobbat!

Det kan jag göra men min lösning är inget jag rekommenderar. :D

Jag gick på devisen att alla lösningar är bra utom de riktigt dåliga. Och eftersom jag har tummen mitt i handen så gjorde jag det så enkelt som möjligt. Jag tog helt enkelt och satte fast lysrörshållarna på ett par träbitar och sedan limmade jag fast dem på plastlocken. Sedan satte jag kabellister vid sidan för att leda sladdarna bak. Inte särskilt snyggt, men det fungerar ju och dessutom ser man inte fulkonstruktionen när man har locken stängda. :D

Däremot så har det ju några nackdelar. För det första kan jag inte plocka bort plastlocken men det är inget jag har något behov av att göra heller så det kvittar. Det är bara att vika upp dem. Men däremot blir det problem när jag väl ska byta lysrör, då får jag plocka bort hela konstruktionen igen.

Det var väl förvisso inte menat som något permanent utan en budgetvariant som gick snabbt att fixa ihop och sedan har jag helt enkelt inte gjort något åt det. :D