Jag vet hur lekvårtor ser ut, och de brukar ofta uppstå på fiskens "kinder" bland annat, men det här är som jag har sagt bara på "bölden/mössan" som han alltså har ovanpå huvudet, och har dessutom ingen likhet med lekvårtor. När lekvårtor snarare ser ut som små pormaskar typ, och det här är som små klumpar som kommer ut och hänger kvar ett tag för att sedan försvinna och komma tillbaka och så vidare, det ser ut som vitt var.
Och om han skulle jaga runt och vilja para sig med mina andra fiskar så skulle jag ha nämnt det, men eftersom jag säger att han är slö mäst hela tiden så menar jag alltså att han ligger på botten hela dagen förutom ibland när jag kommer nära akvariet, då han simmar fram för att han hoppas på mat.

Jag tror själv att det är någon sorts bakterieinfektion, och jag har tänkt behandla för detta. Faktum är att vissa av mina andra fiskar har börjat visa konstiga symptom också. Men hur jag ska behandla detta och så vidare vet jag inte och jag skulle gärna vilja ha lite tips. Det verkar gå utför i akvariet och det känns som om jag inte har all tid i världen på mig eftersom en av fiskarna redan har dött.
Allt om komplikationerna står i den här tråden, jag skulle vara mycket tacksam för lite hjälp!
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=130503