Charlottis skrev:Hoppsan då..
Hur vet du att den är liten? 7 liter är grymt att ha vilken fisk som helst i, det borde man väl förstå även om andra säger annat. Att en affär ger rådet att ha en Guldfisk i 7 liter är bara att beklaga, de borde anmälas. Dock ska man alltid kolla upp själv såklart också innan man skaffar djur. Så bara för att inte just denna person gjort något fel får man inte tala om att fisken far illa av det lilla utrymmet? Då får hon ju aldrig veta och fisken fortsätter leva där. Det är inget dagis detta hoppas jag. Och vem jag gör [:(!] åt är inte speciellt viktigt tror jag....ignorera min röda gubbe du så slipper du störa dig på den.
Borde man förstå det även om man är ny till hobbyn och inte hört annat än vad personalen i en butik har sagt? Nej.
Kolla upp själv innan man skaffar djur? Ja, hon frågade ett påstått proffs.
Bra att du angav hur många liter en fullvuxen guldfisk behöver. Och den är relativt liten om den rymms i en 7 liters skål ;)
Men hetsa inte folk som kommer till zoopet och vill lära sig något (ja det är vad jag läste ut av din formulering och din "[:(!]"). Positiv förstärkning är bättre.