Erik... skrev:
Små guldfiskar behöver inte 250 liter, 7 är dock för litet, men det är redan påpekat, och vem gör du [:(!] åt? Hon som gjort som dom sa i butiken var ok, eller åt butikspersonalen? Christine har ju faktiskt uppenbarligen frågat proffs om hur hon ska göra, sen att proffsen inte ger bra råd kan man inte skylla henne för.

Christine, är din guldfisk fortfarande liten kan den trivas ett tag i ett 54-liters akvarium med filter och regelbundna vattenbyten, sådana akvarier med tillbehör brukar finnas på annonser för några få hundra. Fisken kommer att behöva större akvarium än så med tiden.

Hoppsan då..
Hur vet du att den är liten? 7 liter är grymt att ha vilken fisk som helst i, det borde man väl förstå även om andra säger annat. Att en affär ger rådet att ha en Guldfisk i 7 liter är bara att beklaga, de borde anmälas. Dock ska man alltid kolla upp själv såklart också innan man skaffar djur. Så bara för att inte just denna person gjort något fel får man inte tala om att fisken far illa av det lilla utrymmet? Då får hon ju aldrig veta och fisken fortsätter leva där. Det är inget dagis detta hoppas jag. Och vem jag gör [:(!] åt är inte speciellt viktigt tror jag....ignorera min röda gubbe du så slipper du störa dig på den.