Lasse skrev:
Jag är alltid lite misstänksam när det gäller rötter :) Kan du inte lyfta upp dem, låta vattenytan lugna sig och sedan lägga några sidor av en dagstidning över ytan. Dessa sidor suger upp det feta så ta bort dem försiktigt efter några minuter. avvakta sedan och se om du får tillbaks hinnan. får du det så var det inte rötterna i alla fall.

MVH Lasse

Ska prova och se om det är de som börjat utsöndra något. :) det där med tidningen var ett smart knep.

Ouscazz skrev:
1800l/h funkar säkert finfint, du har ju rätt så bra belastning i baljan nu. :)

Jag har ett 1500l/h powerhead i min 350L diskusbalja och skulle gärna vilja ha lite mer. Kör ett Eheim 2260 2400l/h i 720.

Filmen på ytan är med all säkerhet en fettfilm från fodret du använder, jag har haft samma skit. Lösningen var att tillsätta luft via en diffusor i utblåset från pumpen, bubblorna slår sönder filmen och den försvann i stort sett omedelbart.

Jo lite mer sällskap har ju vi ju fått här i tvrummet :) de följer med längs karet när man går förbi:d fast inte gibbiceps då..
får vrida på lite luft och prova om den vill försvinna. Vad hade du för foder när det blev liknande hos dig? var mer orolig över att det skulle vara något annat p.g.a bubblorna i kanterna av karet

tack för alla svar!