Flaxss skrev:
köpte du en större hona?

är du säker så du inte fått en hane av misstag?

har man en stor och dominant hona så kan dom bråka med hanen(som andra hanar bråkar med hanar). oftast samband med lek eller vid matning av att honan har fått nog med att bli jagad av hanen och hon ger tillbaka. det hjälper man till viss del att ha fler honor. då går den dominanta honan emot en mindre hona och lämnar hanen ifred.

detta har hänt mig EN gång att en fet dominant hona skadade den hanen så fenorna blev i sönder bitna dock dom lekte senare och det har sen inte hänt mer. men det är bara att testa med nya honor och hanar tills man hittar nåt som passar.

tyvärr har alla mina kampfiskar dött nu. men jag har haft över 1år 1hane och 6-8honor utan problem så det funkar och ibland kanske det funkar mindre bra.

hade först en stor å fet hona, hon hade ihjäl en hane, och ja ja e helt säker på att det var honor så som han höll på å byggde skummbohela tin också. den andra honan efter den feta som tog självmord, var hälften så stor, men hon angrep honom iaf. så ja köper aldrig mer honor till mina hannar