Martin85 skrev:
Det går inget vidare. Har ringt många glasmästare och ingen vågar tillverka akvarium.

Har fått kostnadsberäkning på 5000:- Då är det måttbeställt 10mm och slipade kanter men får ju montera själv och känns inte som jag vågar mig på det.

Men är det inte lite väl dyrt? För dessa kostnader får jag ju ett nytt märkesakvarium 720L med möbel.

De ville inte göra jobben iaf. 2st sa att härdningen var problemet. De ville inte ha ett sånt akvarium stående en månad som härdningen tar.

Det måste ju vara en stor överdrift? Det borde väl gå att frakta hem det bra mycket fortare och sen vattenfylla när det slutat lukta?

Det lät väldigt dyrt med tanke på måtten du uppgett...

Vad det gäller mittstag så (tror jag) att det räcker med att du sätter en 10-15cm glasskiva med silikon i mitten på akvariet, fast som Åheim sa, använder du tillräckligt tjockt material till akvariets väggar så borde det knappt behövas. Ska du ha täck-glas däremot så är ett mittstag att föredra, annars får du en väldigt lång glasskiva som täcker allt.

Har du kontrollerat med din akvariebutik om du kan måttbeställa därifrån och vad de tar? Vet inte hur det är med butikerna runt dig, men de flesta affärer häromkring kan man måttbeställa ifrån utan problem.