Bra med citerande, men tråden blir ju megalång :-S :-)
Diwa; alltid trevligt att diskutera, men om man bara hade lite mera tid så :-S Jag tar inte illa vid mig, rätt ska givetvis vara rätt -så oroa dig inte för det :-)
Huvudsaken är en god ton på forumet.
"...och köper en kamp och en vas (om de verkligen säljer det så så kan man kontakta djurskyddet)"
-mjovisst, det fungera i teorin superbra :-S Det var svårt tidigare då det sköttes av kommunen, nu lär det bli stört omöjligt :-(
Våra bilbukar brukar vara mycket beskedliga -men givetvis kan jag ha fel så det skulle leda till problem, justerar det vid nästa uppdatering.
Polysperma: (citerar inte, det blir så lååååångt) Givetvis bör man väcka frågan -vad är annars forum till för :-) Vi försöker alltid föregå med gott exempel och det är ju beklagligt om något skulle bli så kapitalt fel.
Charlottis -nej, suck, tror du helt på allvar att det var det jag menade? Isåfall är det inte lönt att föra någon typ av diskussion om du förutsätter att vi tänker så. Vad jar skrev, tyckte det var tydligt var ju att om man skulle följt 1cm/l höftningen baserat på tidigare svar att endast en av föreslagna arter skulle få plats så skulle det blivit ett resultat av den beräkningen. att du "fyllde ut" 45-4,5-4,5 liter alltså 36liter tillgodo -jag skrev också att det inte var särskilt tillförlitligt eller hur?
Vi skriver väl inte arter för att "behaga" ?? Verkar vara ett lite smalt synsätt du har för butiker?
Fiskartens maximala totallängd behöver inte alltid vara allenarådande -45cm öronål gentemot 45cm oscar skiljer sig en hel del... Men visst, om de hade uppnått maximal vuxenlängd kan det bli lite trångt -om någon hade suttit i kläm med den situationen hade vi givetvis hjälpt till med en omplacering.
Jag ska justera artsammansättningen så snart vi har möjlighet -tyvärr strula vår it-lev. något kopiöst :-( Vi är vana att uppdatera kampanje och dyligt en gång i veckan, nu har sidan sett likadan ut i ett år :-( bedrövligt men sant...
Vi kan ju göra så här -så bör även den mest nitiska bli överlycklig. Vi utlyser en tävling :-)
Maila artsammansättningar för 45, 60, 110, 180, 240 och 325 liter till oss och ta god hänsyn till hur pass lättskötta arterna är samt generell tillgänglighet i butik -alla är ju inte från Helsingborg :-) råder det någon tveksamhet kring art, anv. lat.namn och ej endast sällskapsbeteckning.
Alla som känner sig manade är välkomna. Jag ska sammanställa och lägger ut en tråd om dem framöver -länkar i denna så det är lätt att hitta, den som lyckas bäst med mest hurrarop vinner ett presentkort hos oss. Låter det bra :-D