Romland60 skrev:
Tjena min första tråd här på zoopet :)

Jag har ett 60L akvarium med 1 guppy hane 4 guppy honor 1 mal som är ca 5-6 cm(kommer inte ihåg namnet) och 2 små malar ca 2-3 cm långa. Jag är 80% säker att alla guppy honor är havande/gravida då dom har en svart fläck/prick vid anal fenan och blivit tjockare på senaste tiden. Har även ganska mycket växtlighet i akvariumet dock bara en flytväxt. Har även en grotta. Frågan är nu om jag måste sätta ynglena i ett yngelkar eller kommer dom klara sig i akvariumet? Uppskattar alla svar :)

MVH Pontus

Hejsan :)
Guppy's är alltid roligt att odla fram!
I ditt fall skulle jag ha kvar honorna i 60 L. Bara du har tät växtlighet och bra gömställen :) Så kommer nog dom klara sig fint !
Om du nu som så vill sätta ynglena i yngelkar så se till att det finns gott om utrymme ( kanske 20-30 L kar ) med både grus och växter. Du kan eventuellt ha en liten luftpump men bara det finns växter så klarar dom sig, för de får ju syre från växterna :)
Du ska oxå tänka på att då byta vatten varannan dag ca 10% av vattnet och fylla på med nytt fräsht !
Men om jag skulle vart DU skulle jag ha kvar honorna och ynglen i ditt 60 L kar !