36 timmar sedan sist och jag kunde håva upp den enda kardinalen med prickar och symptom på ett lämpligt sätt.

Ingen av de andra 26 kardinalerna har den minsta antydan till sjukdom, har verkligen synat dem noga och länge. Alltså inget nytt/negativt på dessa 36 timmar efter påbörjad medicinering. De i karantänkaret har inte blivit bättre men inte heller sämre.

Första kullen ancistrus blev frisimmande idag i yngelkassen.
Kassen är av tyg/nät och fick se att 3st!!! honor satt och sög på rommen/ynglen genom nätet i botten. :(
Tror några tog skada av det, några romkorn hade möglat men nu är alla kläckta och har modifierat yngelkassen med att klippt till plastlocket ifrån glasspaket så att de är helt skyddade underifrån. 36st fick jag det till.

Troligtvis kommer nästa kull, den som hanen vakar i röret bli frisimmande under natten eller imorgon. Hoppas att inte 2a doseringen av Costapur tar livet av dem.

Funderar på att ta upp röret och flytta den kullen till yngelkassen också.
Tror att det är mycket bättre syresättning i kassen än längst bak i röret.

Blir vattenbyte på 50% på söndag och kommer nog krama ur ett ingått filter för att yttligare tillföra nyttiga baktierier.

Om inget nytt symptom visar sig tills dess, blir om ca 36 timmar till, ska jag nöja mig med det eller köra en omgång med Punktolen också?