Kjell Fohrman skrev:Trevligt projekt och karet verkar bli riktigt snyggt.
Dock, har du inte tänkt att göra något år bakgrunden - det är ju inte så snyggt som det är nu. Varför inte måla den svart - och sedan måste du ha upp något framför "lådan" i mitten.
Har funderat lite på att sätta nått svart tyg bakom. Måla blir ju lite knepigt nu när akvariet är fullt med vatten. =) Lådan i mitten vill jag ha syndlig nu i början så jag har lite koll på vad som händer där.. speciellt nu när det har visat sig att amano-räkorna gärna klättrar in i den. Men på sikt ska den döljas så mycket som möjligt, funderar på att klä den med nät med mossa.
Kjell Fohrman skrev:
Måtten på ditt akvarium - är ungefär samma som på det jag hade på Interzoomässan i Tyskland. Några foton finns längst ner i denna artikel http://www.zoopet.com/index.php?option=com_content&task=view&id=484&Itemid=206
Ja jag tittade en del på det akvariet när jag funderade på måtten, ville ha 300x60x50 på mitt också först men min fru tyckte det tog för mycket plats i rummet så jag fick nöja mig med 50cm djup. Sen förlängde jag det lite för att få in 80 watts T5-rör.