Gaffel skrev:Det finns ingen globalt pågående intifada, däremot finns det ett nätverk som kallar sig "Global intifada" samt ett par pågående intifador samt flera stycken avslutade så sluta snälla du att sätta likhetstecken mellan en solidaritetsgrupp och en folkresning.Större delen av arabvärlden har sedan staten Israels grundande i ett religiöst hänseende varit emot den geologiska placeringen av staten Israel, inte judendomen, att sen hatgrunden bla bottnar i delar av det som jag skrev i mitt förra inlägg där staten Israel och inte det judiska folket förtrycker, torterar och mördar, om husqvarnaborna som exempel tillbringade sina lördagsnätter med att åka norrut och trakasera ödeshögsborna med kidnappning, mordbrand och trakaserier skulle du då kalla det hat som då tveklöst skulle glöda i ödeshögsbornas ögon för rasism eller är detta någon form av retorik där all form av angrepp mot judendomen, israeler samt staten Israel bestraffas genom att kallas för rasism så kanske ordet du letar efter är nazism?Neutral? Ahh en vända kappan för vinden svensk, är det så du ser dig själv Lutt för min personliga åsikt är att du i hela detta debattinlägg varit pro israel!Inte moraliskt att välja söndersprängda barns sida framför israeliska högerpolitiker som ger order till stridsvagnsgrupper? Sen skriver du "Stöd FN istället för arabvärlden" har du inte gått ut grundskolan eller sniffar du lim? :confused:
Israel har rätt att finnas och det är inte okej att försöka få bort dom från jordens yta.
Jag har inte valt någons sida och kommer aldrig göra det för Israel är minst lika bra kolsupare som araberna. Det jag menar var att global intifadan tog på sig sprängningarna i Södertälje i ett tidigare attentat och att mycket tyder på att det var dom eftersom de hade varnat butikerna.
Ja det var ju moget, gått ut grundskolan eller sniffa lim. Man undrar ju vem som har läst historien. Så du blundar för oktoberkriget? och du bara ser sexdagarskriget? Du blundar att judarna har varit jagade långt innan 1948.
Om du snällar mig kan ja snälla dig i denna sandlåda och försöka sätta dig vid skolbänken igen och läsa på lite historia.
Ett Palestina finns inte, har aldrig funnits, närmast man kan komma Palestina är Jordanien. Skall vi lipa om vem som var där först så är det turkisk mark.
Sen bor jag inte i Husqvarnafabriken utan i Huskvarna.