Flaxss skrev:ja så här ser det ut efter att jag tagit veck karet, ni ser vart det har ''brustit''. silikonen hade släppt på flera ställen i botten plus så har ramen ''vidgat sig'' i ena hörnet. så här kan det gå när man köper gamla begagna kar.
http://www.pixbox.se/pic_show_id26339648.html
jag orkar inte laga det och säger god natt för detta som akvarium, dock blir det ett bra ''mini'' växthus till sommaren.
nu har jag 2alt
alt1 - att jag får köpa mina föräldras gamla akvarium billigt, på 340L (tror jag) med ställning,täckglas,ramp med 4lysrör. problemet är att det måste fraktas från skåne till Mark,Kinna (ligger ca 20-30min syd/väst om Borås). det är också gammalt men dom tror att det inte läcker.
alt2- köper nytt 200-300L, dock har jag inte bil så frakten blir säker dyr. ev att jag köper ett nytt kar i en butik och frågar om någon kan hjälpa mig med att få hem det.
vilket alt tycker ni är bäst?
jag är sugen på att köpa helt nytt men är rädd att frakten blir väldigt dyrt. om jag nu ska köpa på nätet kan ni rekommendera någon sida med många märken? och vilket märke är bäst?
Måste väl finnas nån som har bil som du känner? Då är det ju bara att köpa kar var som helst i krokarna?
Herkules zoo, och hornbach verkar vara bland dom billigaste i Gbg.