TinaM skrev:Tack för en jätteintressant och inspirerande tråd.:)
Vilken kanonstart du fått och vad läckert det ser ut!
Vi är säkert många som skulle vilja lyckas som du gjort. Du är nog mannen med gröna fingrar när det gäller apor. :D
Kan du inte för oss andra hugade berätta vilka vattenvärden du har med vanligt dropptest och också berätta vad du matar dina apor med?[:o]
Halloj! Vad kul att du gillar stuffet i tråden!:) Gröna fingrar får man nog säga att jag, lite turligt, har - då apor är den ciklidtyp jag har absolut minst erfarenhet av...
Jo, C-90-Maths har också frågat om vattenvärdena - kolla in inlägg nr. 310 i denna tråd.
Just nu har maten bestått av artemia mestadels, vita mygg och moina. De äter duktigt allihop - och lite lustigt att du frågar om maten, för just idag gav jag dom min enkla räk-mix för första gången - och jag lovar det kokade i baljan - jädrans vad dom åt alltså, och de fick riktigt runda goa magar.
Här är ett par bilder tagna för styvt en timme sedan. Sista bilden är i en knasig vinkel och bryter lite tokigt genom glasrutan - så viejita-hanen ser lite hoptryckt ut - men han är fin ändå. :)