Andez skrev:
jag har inte tänkt så jätte mycket på det med fiskar men vad jag har hör så skitar paddorna ner mindre när det är fisk och mal i akvariet efter som de som skitar ner mest är deras slabbande med maten... jagh ar hört om dom som har guppys men även lite andra fiskar... men det fins en bra liten zoo affär i Strängnäs där jag tänket jag skulle prata med ägaren som verkar ha väldigt bra koll (hon hjälpte flickvännen med fiskar till deras akvarium och det blev suxe :D ska ta å fixa en bild på deras akvarium också)

de jag har funderat på hittils är dock någon form av mal som är lite större så den inte ses som mat, kanske några guppys och sen har flickvännen någon art som äter sniglar (otroligt effektiv och lite större) som om inte den går med paddorna så ska den få va i växt akvariet...

tänkte på en sak angående dina akvarium, har du en lysrörs aramtur som egentligen skall sitta i taket ovanför ditt akvarium?

Vilket av mina 7 akvarium? :D

80L är det inte många stora malar som vill leva i. Jag skulle rekomendera Ancistrus, vad har du för grus i akvariet?

Mina Stora sköldisar rör inte mina Zebrafiskar som simmar runt i akvariet...vare sig fisken eller paddorna bryr sig om varandra speciellt mycket...