solis skrev:Artemia ett senare stadie på djuren så dom är för stora för pansarmals ynglen artemia-nauplier är nykläckt artemia därför är det fodret jättelitet.
Jag gjorde presis samma misstag och köpte vanlig artemía och fattade inte hur ynglen skulle kunna äta dom stora.
Jag löste det genom att skrapa artemian fryst så att det blev småpartiklar av det och det fungerade, men när jag lyckades få tag på nauplier så såg jag verkligen skillnaden på fodret och kan tänka mig att det var det bästa för dom.
Jag tror inte att dom vet det i alla djuraffärer, för i alla djuraffärer jag frågat kom dom alltid med artemia.
Då har jag med gjort samma misstag idag och gått å köpt vanlig artemia:( men tänkte följa ditt tips,, hur menar du med att skrapa? Kan man hacka det fryst?
Tänkte i alla fall flytta de 2 dygn gamla äggen till en liten skål så jag har koll på dem när de kläcks:), köpte syresten som jag kan ha i idag med. tänkte ha dom där ett tag tills de blir lite större då jag flytta dom till 40L akvariet med pump. Angående värmen i skålen, ska jag köra ner en doppvärmare lr klarar de sig utan när man gör vattenbytre varje dag?
så hur låter detta?