[:(!]Men GUUD![:(!]
Jag har inte skrivit på länge för inget speciellt har hänt. Mina tre yngel har växt till sig ordentligt och jag har ett femtal småttingar ute i akvariet. Pristellorna mår bra, de vuxna platyna också. Idag åkte vi för att hämta ett par guppys. Och kom hem tomhänta. IGEN. Vad är det för fel på den där *fult ord* affären?
Detta är orsakerna till att vi inte fick köpa guppys, eller någon annan fisk heller för den delen;
1. Platys är fenbitare (VA *fult ord*) Platys är väl inte fenbitare heller! Inte pristellor heller vad jag har hört, :confused::confused::confused::confused::confused::confused::confused:
2. Vi har för högt Ph - värde (7.5 = ???)
Och de rådde oss att göra så här;
1. Antingen låta akvariet bli ett platyakvarium (jättekul :mad:[:(!][:(!]:mad:)
2. eller köpa ett nytt akvarium, flytta platyna till det och sedan sänka pH - värdet (De vet mycket väl att vi köpte det här för knappa två månader sedan. Mina föräldrar har klart och tydligt sagt ifrån; ett akvarium only!)
Vad ska vi göra då? Vi kan ju inte precis håva upp alla platysar, inklusive ynglen, och döda dem!!
Vi har inte haft några problem med akvariet, det enda är att vi inte får köpa fiskar!! Ett ganska svårt problem egentligen, och vi kan ju inte åka upp till Helsingfors varje gång vi ska ha fiskar!!!