Tack för svaret Kjell, och framför allt tack för arbetet med denna fantastiska sida.

Då jag säger att jag vill kombinera så många arter som möjligt menar jag givetvis inte 10-talas, utan är väldigt nöjd om jag kan få 4-6st att fungera. Mitt huvudintresse av akvarium ligger i att försöka få en mångfald att fungera. Tanganyika ska ju vara svåra, men också en av anledningarna till att jag valt dem :)

Det här med att frontosorna ska äta vuxna troffar mm, har ju debatterats i flera trådar. Jag har även frågat runt bland akvariehandlare och annat kunnit folk och ingen verkar ju ha något bra svar. Min förhoppning är att om alla fiskar växer upp tillsammans så ska dom inte se varandra som mat förutsatt att man matar dom regelbundet och tillräckligt. Har dock aldrig varit med om dylikt till matvrak då det gäller frontosorna, så lite orolig är jag.

Singel hanen kommer jag försöka bli av med, men tror ni verkligen den kommer att attackera dom betydligt mindre ynglen direkt eller kan den stanna kvar nån månad tills jag hittar ett hem åt honom?

Om jag trots lite "vad var det jag sa?" varning ifrån er väljer att köpa en grupp duboisi, vad är ett rimligt antal? Så många som möjligt gäller ju om man bara ska ha troffar, men känns som det blir väl rushigt för dom andra fiskarna om man kör ner 30st. Hur många skulle ni köpt?