Idag gjorde jag en hårdhjärtad grej.[:o]

Såg att ancistrushanen ruvade igen, jag vet inte på vilken kull i ordningen och jag vill inte ha fler ancistrusar. Så jag lyfte upp grottan ur karet så ancistrushanen föll i vattnet. Därefter spolade jag grottan några gånger i karet så alla ynglen däri ramlade ur också. Jag hoppades på att de skulle vara så små att tetrorna skulle ha en festmåltid. Tyvärr var de rätt stora och nu sitter det en massa små ancistrusyngel på glasen igen!:(

Dessa är dock lite blekare i färgen än de som simmar ur grottan när det är dags. Jag kan ju inte plocka ur varenda grotta ur karet, en del hittar jag inte ens längre pga växtligheten.:confused:

Jag har tyvärr inget lämpligt kar att skilja detta ancistruslekpar åt i dagsläget, så jag hoppas att någon kommer och hämtar dem snarast!

Efter att ha spolat ur grottan la jag den tillbaka igen och vips så var ancistrushanen där. Men en massa yngel är kvar på glasen. Några har hittat tillbaka till grottan.

Ancistrusrom borde väl vara bra tetramat? Skall jag spola ur grottan så snart jag ser ancistrushanen där? Eller vad f-n skall jag göra med dessa?:confused: