Intressant tråd som var värd att sträckläsa :)
Tänker nog säga som de flesta andra (eller alla andra) att en bra kamera ger en bättre möjligheter att ta bra bilder, men för att bilden ska bli bra hänger mycket på fotografens förmåga i sig att komponera en bra bild. En av de bästa bilderna jag tagit är tagen med en mobilkamera för några år sedan.
Skaffade en systemkamera (Canon EOS Rebel xsi) för en månad sedan, efter att ha använt en vanlig kamera (Canon PowerShot A520) mer eller mindre dagligen i 3 år. Min Rebel är sjukt mycket roligare att arbeta med, men jag måste säga att en hel del av bilderna jag tagit med min gamla är bättre än många jag tagit med den nya. Mest för att jag kan den gamla utan och innan, samt att jag tagit fler bilder med den i fler olika miljöer och ljus. Väntar med spänning på att komma hem till fiskarna igen, så jag kan börja fototerra dem, igen, men den här gången med en skarpare kamera, samt att åka upp till fjällen med den. Köpte den just av den enkla anledningen att när man förstorade upp och arbetade med bilderna så var det så pass dålig bildkvalitet (läs brus och what not) på dem att man inte kunde göra så mycket.