Nu blev det ett rejält bakslag och jag fattar inte varför.:confused:

Jag skulle släppa de nya tetrorna från karantänskaren i det stora idag.
Flytten av rödmunnarna gick bra och de simmar i 720 liters nu.:)

Men när jag skulle till att flytta kardinaltetrorna så visade det sig att bara 5st var vid liv.:( De andra 5 hade dött. Varför?!:confused: De ancistrusyngel som var där från början + en körsbärsräka som hamnat där på något vis, levde.

Jag tog ett vattenprov till affären där jag köpt dem och det visade bara bra värden. De menade på att det kanske var svaga individer och jag skulle få nya som ersatte dem jag förlorat. Men varför har jag jämt problem med kardinaltetror?

De som går i 720 växer och mår bra och jag tog ju vatten från detta kar till mina karantänskar.

Nu har jag gjort så, att jag flyttade över de 5 överlevande till den karantänsbalja där rödmunnarna gick innan de flyttades till 720.

Sedan hämtade jag 16 nya kardinaler i affären och har nu satt dessa i samma balja. Varför jag gjorde så nu kan man ju undra. :confused: Jag vet inte riktigt själv, men jag har en fundering som jag vill testa.

De grejer och växter som gick i det karantänskaret där kardinalerna dog har jag slängt eller rengjort, så jag har där en tom balja som jag kanske sätter endlerserna i så småningom, vi får se.