Salta Katten skrev:De har "varit slut" länge verkar det som. Köpte mina i somras och sedan dess har jag varit i kontakt med Zookompaniet ganska många gånger för att se om de fått in nya. "Japp, vi har beställt såna och får leverans i slutet på veckan" säger expediten varenda gång, när jag åker dit och kollar, nä, de har inte fått några den veckan heller. Nu har jag börjat tjata nere på Zoomässan också, de finns på listan ibland, beställs, inga kubotaier i leveransen... :( Tråkigt. Mina fem skulle behöva lite sällskap. Borde inte grossisterna nöja sig med att sätta upp sånt på listan som de vet att de har?
Fasen vad synd att du inte har några hemliga fisklangarkanaler då, Bowman! Skulle behövt lite såna.;):d Detta är inte den enda sorten jag är på jakt efter just nu nämligen...
Har sett att Åleds har, enligt deras hemsida i alla fall. Säljer de bara fisk i sin egna butik eller kan de "grossista" lite tro? Någon som vet?
Åleds borde väl med ha en grossist? Kolla vilka dom köper ifrån, och be sen dina lite mer lokala förmågor plocka hem därifrån?
Affärerna kanske inte tar en på allvar om man söker ett par tre (mindre än tio i alla fall) små firrar som kanske inte är så himla dyra? Det är kanske där problemet är? Eller fiskarna kanske är dyra?
Har du provat att ringa Imazo själv föressten? Då kan man ju fråga varför firren finns att beställa men aldrig dyler upp. Då får man i alla fall förstahandsuppgifter.
Jaja, jag bara spånar lite.
Lycka till i jakten!