Jag har nu bestämt mig för att strunta i detta med 40 litert och köra på med mitt 105 liter och tänkte skriva lite här vad jag tänkt och fortsätter att skriva i denna tråd.

var inne på att ha fjärilsciklider i ett litet 40 liter som jag hade tänkt införskaffa men det blev inte av om jag tänkt mig och jag har nu bollat lite idèer och kom fram till att varför inte ha dem i mitt 105 liter istället. I 105:an så har jag lite pansarmalar, kampfiskar och guppy + en ensam silvermolly hona och en ensam kardinaltetra.

Det jag nu har kommit fram till är att jag göra mig av med kampfiskarna+silvermollyn, tänkt utöka stimmet med kardinaler med typ 10 st och skaffa liter mer rötter och växterna som jag har ska jag försöka göda upp så att de växer och köpa mig ett par fjärilsciklider. Guppyna tänker jag behålla för de är så fina :). Sen tänkte jag med på typ otocinclus?, en 6 st hade nog varit bra att ha i akvariet så det åker nog ner ett par sådana med.

Jag har tänkt lite i samma baner som jag hade tänkt göra om jag hade haft detta 40 liter, att jag låter min vallis växa längst bak och och sen förhoppningsvis så ska det bli som en skog som kanske kardinalerna kan simma bland. jag har engelsk sjösten som jag tror att det kanske kan bli lite svårt för dem att gräva men jag får se vad jag göt med det. Med rötterna som jag tänkt införskaffa så hade tänkt försöka lägga dem lite huller om buller så att de typ skapar lite gångar som jag nog tror fjärilscikliderna hade gillat. Har 2 små svärdsplantor som är på gång att växa sig stora.

sammanfattning av min lilla text:p.
många rötter till att skapa lite gångar.
vallis-låta de nväxa så att det bildas som en skog och bladen ska slingra sig över ytan.
Skaffa några flata stenar i fall de vill får för sig att leka:).

hmm, undrar över detta med cirkulationen? ska de ha kraftig eller stark cirkulation.

Nu blev det mycket på en gång men hoppas att det är läsbart och att ni kanske vill lämna en komentar eller två :).

MVH Macke_fisk