Passat skrev:Kul att det blev så många!:) Mina verkar ha klarat flytten bra och de har ätit både räkmix och fryst artemia. Ska bli kul att få flytta i dem i det stora sen.
Måste komma och titta på dina stora fina stim sedan!
Det var ju du som tipsade mig om rean!:) Jag matar mina nya rätt sparsamt, pyttelite granulat på morgonen och lite levande nauplier på kvällen. Tyckte de såg lite taniga men friska ut i affären.
Ottosarna jag köpte tyckte jag var direkt magra, så de har fått algtabletter och zucchini här. De som hajjat det nya fodret ser mycket rundare ut om magarna redan.
Det hände en incident med en av ottosarna när jag håvade in dem i karantänskaret och jag fattar inte hur det kunde hända.:confused: Den hade fastnat i håven med munnen på något sätt och det var skitsvårt att få loss den. Jag fick nästan panik när jag inte lyckades utan milt våld och jag var säker på att den skulle dö efter detta, men på något mirakulöst sätt verkar även den ha klarat sig. Jag hade ingen aning om att en otto var så sträv att ta på, trodde de var hala som de flesta fiskar.