Här har vi flera saker som förenar oss Gula Fisken - också jag är fattig student, på äldre dagar dessutom med två barn och 6000:- i månanden att leva på :d. Jag letar efter ett kar i samma storlek som du där jag tänkt mig lite Ciklider och dessutom har jag kollat på samma kar som du, d v s det i Orust. :p

Jag överväger om jag skall försöka hitta något för 3000+ med färdig bakgrund etc som det bara är att dra igång, eller om man skulle göra det till mer av en hobbyaktivitet och göra sin egen bakgrund etc som man arbetar lite med. Det lutar åt det senare då jag har en del frigolitskivor, husfix och annat som ligger och skräpar sedan husrenovering i somras.

Jag får som om inte också jag skall ta och dra igång en tråd om mitt projekt, om inte annat så av rent egoistiska intressen för att dokumentera vad man gjort. Det kommer väl dock alltid fler som oss som kanske är intresserade av att läsa andras erfarenheter.

Själv har jag som nämnts, hittat ett akvarium på 240 liter som aldrig använts med alla tillbehör och stativ för tusenlappen. Då har man råd och mage att kludda och testa lite...

Lycka till!