Tack för era svar :)
Nej, jag ger väl inte upp riktigt än. Det är väl bara att bryta ihop och komma igen ;)
Ska flytta sniglarna och påbörja behandling med Axilur idag tänkte jag. Har kollat upp guppyhonan noggrannare och även kollat de andra. Den guppyhona som jag först såg det på har mycket riktigt som en röd tråd som sticker ut ur analen när hon står stilla. Har även sett något rött på en annan guppyhona som dessutom är svullen i analen. På guppyhanarna har jag inte sett något men kanske det inte har gått lika långt på dem än?
Påverkar Axilur gravida honor på något vis? (Å andra sidan är det kanske inte så relevant då de annars dör istället men det vore ändå intressant att veta).
Den först drabbade honan är min favorithona, hon har så vacker färg på stjärtfenan. I ett visst ljus så skimrar den i nästan smaragdgrönt medan den ser mer gulaktig ut i ett annat ljus.
Flaxss: Ja, tack så heter masken :) Jag hade visst missat några bokstäver... Även jag är intresserad av att höra om Nematol fungerar då jag har bett mina föräldrar inhandla det inför eventuella framtida problem med mask. Nu börjar jag som sagt med Axilur då jag ändå har det hemma.
mvh
Eldhroka