c90368 skrev:
Det där blev ju sketa bra!

Jag funderar på att göra det samma med mina platy och malar, men vet inte var jag ska göra av dem. Vill ju inte nacka dom!

Föresten är det väl läge att du skaffar några Otocinclus nu, så att du har några firrar som käkar alger.

Ja, jag blev riktigt nöjd själv! Nu gjorde jag så att jag tryckte alla rötter lite mer mot bakrutan, med en fond, eller vad säger man... fondbakgrund?, med Crinium och Valisneria. Detta på grund av att jag introducerade 1+3 Viejita och för att de skulle få extremt mycket "rotgömmor" att dona i, och att jag skall sätta några lägre växter i de "sandgårdar" som bildats längst fram. Där skall jag också trycka ner några kokosnötskal, lite diskret sådär.
Viejitorna tycks trivas fint - honorna spänner sig inför varandra och hanen är intresserad.
Vad det gäller malar så går fortfarande ett gäng Goldnuggar i baljan - och, tro det eller ej, men det finns inte en alg i karet... helcrazy! Och så har det varit i flera år.
En lite trist grej var att jag innan jag satte igång att röja karet upptäckte jag att D. maculatus-hanen hade blivit kass, knall o fall... Han simmade upponer och stod lodrät i vattnet - så det var bara att sticka ner näven och ta upp honom - och dänga honom i backen. Mycket trist! Nu går honan själv, men jag skall väl hitta en partner till henne inom kort hoppas jag!
:)