matte159 skrev:
[COLOR=blue]Nu har jag haft ännu ett stort avbrott, så jag är kanske lite efter... GRATTIS TILL TROFFE-YNLEN!!!:D[/COLOR]

[COLOR=blue][/COLOR]

[COLOR=blue]Själv sitter man framför sin dumburk och ser ingenting! Troffarna tillbringar största delen av tiden bland stenarna och kikar fram vid matdags. Jag kan ibland se, efter att jag släckt ner, hur de biter varandra i munnarna och dansar runt, runt och runt tills den ena tar flykten till andra sidan för att sedan utmana "ledaren" igen. [/COLOR]

[COLOR=blue][/COLOR]

[COLOR=blue]Jag har aldrig sett ett yngelmoln, men Daffodilerna blir mer offensiva för var dag och det simmar just nu tre yngel, en på kanske 2-3cm och två på kanske 1-2cm.[/COLOR]

[COLOR=blue][/COLOR]

[COLOR=blue]Multisarna strider inbördes och en hane har tvingats att söka ett nytt hem med troffarna som granne. Ett litet yngel simmar omkring i alla snäckor och är kanske 1cm. Även där har jag aldrig sett några fler än den ensamma lilla stackare som gömmersig för de andra större djuren.[/COLOR]

[COLOR=blue][/COLOR]

[COLOR=blue]Slutsats: Allt är som vanligt i princip och jag har inte haft några dödsfall förutom den ensamma Jullen som redan när partnen dog var dömd att dö. Jag kunde inte pfå upp henne/honom tyvärr, annars hade h*n fått en snab och enkel död och inte behövt blekna bort.[/COLOR]

OOOUUFFHH..!!! Matte - Jisses Amelia Adamo - det var inte igår! Kul att du är tillbaka Mannen! Ja, du fål la läsa igenom tråden en bit bak och kolla stuffet - det finns små Gracilisyngel som klarat sig, så dessa blir jag inte av med - har snart en ny koloni o.s.v.
Kul att du är tillbaka!