[FONT=Verdana]Jag bytte vatten i söndags efter 15 dagar sen sist (annars blir det en gång i vecka ca 40 l). Tillsatte pmdd och nitrivec.[/FONT]
[FONT=Verdana]Kollade innan vattenbyten pH: 7, kH: knappt 3 dH (var lite oroligt då och kanske därför kollade nu både pH och NO2), NO2 < 0,3 mg/l (mkt ljusgul), NO3: 25 mg/l[/FONT]
[FONT=Verdana]pH och kH var mindre än för en månad sedan men det är mycket rötter i så det är väl naturligt ( i den andra akvarium är pH 7,5)[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Efteråt fick fiskarna lite krill till maten. Det var första gången jag öppnade burken och var mycket förvånad att det var så stora bitar, hade för mig att krill var liten.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]I måndags kväll fått de två små bitar zuccini mest med tanke på alla snäckor men malarna och svärdbärarna tuggar på de med.[/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Zuccini blev inte uppäten och jag glömde ta ut resterna igår. Kan det vara för mycket mat? [/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana]Filter, jag har en pump aqua-szut t-head 750 med skumpatron som är ca 25 cm hög och 10-12 cm i diametern. Men det är kanske dags att tänka på nåt mer då jag måste rengöra den varannan, var tredje månad.[/FONT]