Kort uppdatering, tyvärr utan bilder, men kanske kan det intressera någon.

Den 11/12 kläcktes 4 st corydorasyngel i mitt 720.
Den 20/12 flyttade jag över dessa till mitt 32 liters kökskar.
Sedan dess har jag inte sett dem och trodde att de gått hädan.
Tills igår, då jag släppte 4 st kakaduayngel i detta kar för att kolla om de skulle ta de nyfödda räklingarna i denna burk.

Döm om min förvåning då corydorasynglen plötsligt dök fram - alla fyra!

De hade alltså inte bara överlevt utan också vuxit. Och det i ett kar där jag bara matar varannan dag med lite räktabletter.:confused:

Kakaduaknattarna visade sig vara riktiga rovdjur och jagade både efter räklingar och tyvärr gav de sig även på corydorasyngel, så jag fick bråttom att håva upp kakaduorna och flytta dem tillbaka där de kom från.
En går kvar i 32 liters.

Uppmuntrad av att corydorasynglen har klarat sig i 32 liters så skrapade jag loss lite nya ägg i 720 och lade dem i en yngelkasse i densamma. Om äggen kläcks där kommer jag att flytta ynglen till 32 liters när de är ca 9 dagar gamla.

Det jag sett i 720 liters är att endlershanarna är de första att norpa åt sig coryägg som ligger på glaset. Därefter är det apistona som tar för sig. Apistorna söker även metodiskt igenom växtblad i jakten på äggen.Tetrorna har faktiskt inte brytt sig om coryäggen. Men det är ju en helt annan femma när äggen kläckts i karet och det blivit yngel.

Bilder kommer, men det är ju inte precis så att jag ställer mig framför karet med kameran och säger till corydorasynglen att komma fram och posera :D

Min medicinering av den kardinaltetra med vit fläck slutade bra. Idag simmar den åter med sina polare i 720.