Jättebra initiativ Nitra98!!! Fast själv så jobbar jag i Falköping den dagen...:mad: Hoppas det kommer några stycken så att det börjar röra på sej! Och du har väl visst fina akvarier, det lilla jag har sett av de!!!:)

Ska man presentera sina akvarier då alltså? Har bara ett just nu, 375 liter aquael med svart möbel. Många växter (även fast de inte mår så bra just nu... Har börjat fiffla med ökad gödning, så det blir nog bra snart igen förhoppningsvis...).

Har ca 50 kardinaltetror, 4 siamesiska algätare, 10 indiska glasmalar, 2 kampfiskar, en stackars black molly, 4 Anetome Helena (snäckätande snäckor) och okänt antal kuhlii-ålar, gissningsvis runt 40 stycken men de ställer inte direkt upp sej på rad så att jag kan räkna... 30 såg jag samtidigt förra veckan, så 40 är nog en rimlig siffra.

Märklig blandning kanske, men tanken när jag startade detta akvariet var att ha ett stim kardinaltetror, mollys samt några ålar i akvariet. Så fick de gamla kampfiskarna yngel så de 2 som överlevde till vuxen ålder fick flytta med till nya karet. Sen fick jag tofsalger, så algätarna skaffades. Sen fick ålarna yngel. Sen tröttnade jag på mollysarna som stal all mat och Nitra98 var snäll och tog emot de. Dock fick en gammel-hona stanna då jag inte ville ge bort en åldrig döende fisk som jag inte trodde skulle klara flytten. Hon levde dock i 1,5 månad och när hon slutligen låg uppochner i ett hörn och sambon fick tillåtelse att ta bort henne, så ut ploppar ett yngel! Märkligt... Sen blev jag sugen på glasmalar, och så ser det ut nu!

Finns några bilder om man klickar på mitt akvarium i min profil.

Det var min presentation, nästa!