@Gaffel
Läs hela erikthurs inlägg så ser du att det är mer än bara "mot" Kjell. Det är dessutom en viss ironi som går att härleda från forntida "bataljer" som iallafall jag tyckte var litet rolig.

Ang. ditt tidigare inlägg: Ja, just det. Palestinier skall inte behöva följa några regler alls utan det skall ju bara Israelerna göra... Detta är ett problem överhuvudtaget vad gäller konflikter mellan västländer och mellanösternländer: "Vi" förväntas följa spelreglerna (och gör det i stort) men de behöver inte. Detta anser jag vara rasism och nervärderande av större delen av mellanöstern men det går bra för dem att utnyttja så länge som "vanligt folk" tänker så.

@jarinen
Det är inte terrorism.. läs om läs rätt...

@Katharina
Självfallet finns det en hel massa gråskalor och ser man till varje enskild dödad eller skadad så är det en personlig tragedi utan dess like. Konfliken som sådan är dock, i nuläget, svart eller vit (och nej, jag menar inte hudfärg om någon skulle vilja vränga det på så sätt). Antingen är man för att israel har sin rätt till retalliation för åtskilliga brott mot överenskommelsen eller så gör man det inte.

@Kjell
Nej, det tänker jag inte göra :)