Flaxss skrev:du ska inte mata han med kampfiskhonor !!utan ha som sällskap. han kan ju inte ha rödamygglarver som sällskap:confused:.
jag har odlat kampfisk länge och inte haft problem med att ha hane och honor tillsammans. dock kan dom bli aggressiva vid lektider och det hjälper man igenom dels att ta sönder boet och avbryta eller ha mycket växter så ev honor kan gömma sig. kampfiskar är sociala fiskar och mina verkar alltid trivas bättre med att ha honor än utan.
deuustom tycker inte jag rödamygglarver är så bra foder. finns bättre!
Haha, nej, jag tänkte inte direkt mata honom med honorna :P Men problemet är att han slår ju ihjäl dem om de inte vill leka med honom. Så de i djuraffären föreslog att vi skulle ge honom ett foder med typ ''kött'' i. Vi hade ett foder innan som innehöll ''kött'', men vi bytade sedan till ett växtfoder, eftersom vi inte visste att han behövde mer näring.
Mygglarverna blev upptäckta av honom direkt, och sedan har vi börjat med att ge ''kött''-fodret igen. Det visade sig också att vi eventuellt matat lite för mycket innan, toppen av en tesked räcker till 10 fiskar, och vi har matat en fjärdedels tesked innan [:o]
Nu har han iallafall piggnat till, kommer när det är mat och simmar som vanligt, dock lägger han sig i vår lilla Korall-sten (Det är en vit sten, men den väger typ inget:confused:) och tar en liten tupplur :)