Bowman skrev:Tack skall du ha, själva bildrna är ju iofs. rätt kassa, tekninskt sett, men kul innehåll i alla fall.
(Min kamera är en olympus w30 optio 7,1mp, men den är helt värdelös på att fokusera och ljusmäta osv.. Himla kasst köp, men den är vattentät, så den kommer antagligen bara ligga i flugfiskevästen till sommaren.
Den är åtminstånde snäppet bättre än mobiltelefonkameran. (men det är fanimej precis) )
Så här ser karet ut "as we speak" Lite tomt på växter (tror dom tar sig och blir fina med tiden), och javamossan skall jag nog plantera uppe på nånting så småningom, men jag vill inte pilla för mycket i vattnet nu så här i början, så jag väntar lite med det.
Min kakaduahona har gömt sig under/bakom/nedre vänstra hörnet från framsidan sett på den stora lavastenen med ett hål i till vänster i bild.
Själv använder jag killes systemkamera, men jag måste säga att här det skit bakom spakarna istället :p blir väl någolunda kort, men jag försöker att lära mig mer och fiskar är kanske inte det lättaste att kort på.
Men jag hade gjort vad som helst för att ha en vattentät kamera när jag var i australien för två år sen och snorklade i stora barriäre revet. Hade bara en engångsvattenkamera som jag inte har framkallat än, tror inte att det är så mycket att se. Det var två stycken på våran båt som hade en digitalkamera som de kunda ha i vattnet och de blev häftiga kort.
Dina växter kommer absolut att ta sig och de kommer blir jättebra tror jag. Har inte hunnit läsa hela tråden, göder du med något?
Kul om din kakadua redan har lagt rom, du får uppdatera så fort du märker något:)