Tack så för svaret, känner att jag behöver komma igång och lära mig mer om det här på allvar nu.

Gaffel skrev:
EC ska doseras från 1ml/50l avarievatten upp till max 2ml/50l akvarievatten vilket i ditt fall blir mellan 1,2-2,4ml, pmdd doseras från normaldos 10ml/100l akvarievatten upp till dom nivåer som ett växtkar på koldioxid med 110% växtmassa under en sol av MH förbrukar.

Jo, jag har koll på de doser som är rekommenderade, men bör jag trycka i mer PMDD om jag kör med EC än om jag kör utan, rent generellt?

Eftersom du mer eller mindre kan göda hejdlöst så länge du kör ett stort veckovis delvattenbyte är det bara algerna du triggar genom förändrade gödningsrutiner.

Trådalger brukar triggas väldigt lätt av förändringar i karet? Jag tror jag fick dem när jag började dosera EC.

Alltså din ljusmängd är boven i dramat och det som tar tid på sig att komma igång är fotosyntesen, rekommenderar aquarelle och reflektorer om du inte redan har detta.

Misstänkte detta men tack för att du bekräftade det[:o]
Aquarell kan jag inte köpa här i stan, men Power-Glo finns att få tag på för ungefär 150kr/rör, hur bör jag göra, köpa Power-Glo i stan eller få tag på Aquarell? Om ja, var bör man beställa det?

Hur många ljustimmar har du haft och kör du koldioxid?

Kör 12h per dag, mellan 11-23.
Har tyvärr inte Co2 i karet ännu, har min tub här och beställningen på regulator med splitter till mina detta och mitt andra blivande växtkar lägger jag idag troligtvis.