Nej, det är inte nödvändigt.ojkooj skrev:
Nu har jag kommit så långt att jag fyllt akvariet på 200 liter. Grus och stenar. Däremot inga växter eller djur än.
Några enkla frågor bara: Om jag har haft vatten i akvariet en vecka men inga levande saker... bör jag byta vatten innan jag tillför det växter.
Du kan plantera först och släppa i fisken sedan, det du vinner är att vattnet kanske är lite klarare samt att du slipper stressa fisken med att plantera i karet det första du gör.Är det ok att tillföra akvariet växter först och vänta med fiskar eller bör dessa komma samtidigt. Finns det någon vinst i att tillföra dessa i vid olika tidpunkt.
Jepp, det är bara att tillsätta vatten så är det kört:p!Kommer det bildas alger trots att det står utan fisk?
Nitrit var det nog inte, det dör fiskar av:p. Kanske det var nitrivec han sa? Det kan du med fördel tillsätta i ett nystartat kar samtidigt som du släpper i fiskarna, detta för att snabbare få balans i karet:).Jag blev sagd i en zooaffär att jag borde tillsätta en påse nitrit (?) till pumpen. Är det någon mening innan det finns djur och växter?
Ojkooj[/quote]