Skämtar bara:p Kan vara kul med lite uppfriskande meningsskiljaktigheter;)
Vad gäller kabeln och silikon så skulle den förstås teoretiskt sett lossna och hamna i karet, men så länge isoleringen är ok så chockar det väl på sin höjd fisken? Vet inte vad värmare och pumpar har för kabelisolering, men där befinner sig ju ofta en del av kabeln direkt i vatten.
Fuzzop skrev:http://www.pwss.nu/product.php?productid=2031&cat=201&page=1
och där har du ett exempel på nya produkter som säljs idag som helt saknar sån kapsling så om du tycker dom är ett bättre val borde du nog läsa upp dina elkunskaper lite, det viktiga är inte hur man kapslar in elen utan att man gör det och där det behövs.
Sen att påstå att jag hittat på egna elkomponenter är väl ändå helt galet? jag har bara kapslat in befintliga komponenter och inte ändrat deras funktion alls, att limma fast en kabel gör den inte till nåt annat och den fungerar precis likadant som innan den leder ström från en punkt till en annan.
Vad gäller produktexemplet ovan så borde det kanske finnas info om att den inte ska användas utan täckglas eller motsvarande, men det blir möjligen svårt att få den att stanna på plats utan:d Därför är det väl överflödigt med vattentät konstruktion antar jag?