Gaffel skrev:
Kärt barn har många namn, en av släktets förgreningar är även kända som ufoiter eller ufo stollar som vi i hjärtat av skandinavien brukar kalla dom..

Åhh.. Tack för den..

Erik... skrev:
Jag har ingen direkt källa, jag vet att det forskats en del i ämnet, såg bland annat en populärvetenskaplig dokumentär, dom följde bland annat en person som pratade större delen av sin vakna tid i mobiltelefon och trodde att huvudvärken kom av det, men de kunde inte fastställa någon koppling, däremot hade personen 80-timmars arbetsveckor, med omöjliga deadlines hela tiden, så när personen fick ledigt från jobbet försvann huvudvärken, trots telefonpratandet.

Ta en apparat formad som en mobiltelefon, som inte sänder signaler men drar någon watt eller så, håll den tätt mot örat en kvart som om du pratade i telefon ska du se. ;)

Man har faktiskt lyckats mäta upp temperaturhöjningar i hjärnan vid mobiltelefonpratande, vet inte hur seriösa försök det var och kommer inte ihåg hur exakt mycket, men det var bråkdelar av en grad, hur mycket varmare blir hjärnan vid ordentlig feber?:)

Så om jag hittar en människa som tror att hon har cancer och det i själva verket är en muskelknuta så ska jag sluta att tro på cancer??? Det är faktiskt ingen bra jämförelse att ta fram en person som faktiskt stressat för mycket.
Vi anklagade folk med magsår tidigare för att vara sönderstressade nervvrak men nu har det visat sig att det faktiskt orsakas av en bakterie i magen..
Men visst pratar de om att man inte bör höja tempen mer än någon grad pga mobil lr sladdlös??? Tänk om jag har feber och pratar i mobilen då??? :d :d
Nej, seriöst. Man kan inte bortförklara något genom att leta rätt på en inbillningssjuk person...

Vandal skrev:
det föds en varje dag... jag hyser en stark avsky mot framtidsföraktande homeopatinötter... har bott i ett kollektivhusområde med massvis av såna människor, gamla husockupanter och batikfolk... nu för tiden består deras politiska propagerande i att stoppa 3g-master, informera om elallergi och blanda medeciner med så lite av den aktiva ingrediensen som möjligt eftersom det då ger mer verkan...

kan inte dessa människor bara flytta ut i skogen och röka hasch/bränna rökelser/färga garn istället för att förpesta vår stadsmiljö?

Edit: Ja, det handlar i sanning om grottmänniskor...

Schysst.. Verkligen.. Märkte du överhuvudtaget att jag ställer allt som en fråga??? Det här är inte min grej.. Det här var något som ramlade ner i huvudet på mig och som jag tänkte plocka upp lite mer info om genom att slänga upp en tråd här.. Jag har överhuvudtaget aldrig rökt hasch lr tagit annan drog än cigg, kaffe o sprit. Jag har aldrig ockuperat hus och så jäkla gammal är jag inte heller.. Jag är inte framtidsföraktande heller..
Jag förstår att du har hemska upplevelser men jag har inte bott i något kollektiv heller.. Du känner inte mig så behåll dina fördomar för dig själv.

Måns skrev:
Även om Katharinas teorier verkar vara lite underliga, så kanske man inte helt ska bortse från eventuella strålningsrisker med varierande elektromagnetiska fält.

Som sagt.. Det är inte min teori!!!! ;)

Det är riktigt intressant att se vilka aggressiva, nedlåtande och förlöjligande påhopp man får när man tar upp en sådan här teori för allmän diskussion.. Snacka om att svensken är rädd som inte ens vågar prata om nya teorier... [:-93] [:-92]