bjojoj skrev:Hahaha :d. Hmm, båtlack - vatten... jo, borde funka :p
Klockrent! Ett frågetecken uträtat. Vad skulle ni satsa på för material? Plyfa, mdf, vanlig plywood etc? Kanske lärk som ekologiskt alternativ ;)
Ännu ett snyggt bygge! (hittade bild på utsidan).
Fäster färgen på plyfan utan vidare? (har för mig jag har läst om nån släppfilm på plyfa).
Det här med fläkt och värme undrar jag om det finns nån anledning att fundera över i mitt fall. Kommer använda armaturen från nuvarande ramp som är i formgjuten plast och där är ingen överhettning. Det kommer finnas ett stort och ett mindre hål bak i ramen på nybygget. Vad tros?
Tackar. Ja ska du ha samma mängd ljus som i nuvarande ramp så blir det kanske inga värmeproblem men kostar ju inget att planera bara för säkerhets skull och du kanske vill stoppa i mera som tex skymmningsbelysning eller flera rör i framtiden.
själv tycker jag nog vanlig plyfa (plywood) är att föredra, den som är behandlad kallas väl oftast marinplyfa eller formplyfa eller nåt sånt och den är behandlad för att va vattentålig och är nog lite extra svår att måla (rubba ytan med sandpapper brukar funka) men den brukar även va svår att hitta i tunnare tjocklek medans vanlig plyfa finns i 4mm, dessa brukar dock va lite mindre så till riktigt långa kar får man antigen skarva eller ta tjockare modell, denna bör även stagas upp med lite lister för att hålla formen men hela bygget blir väldigt lätt oxå så bekvämt att handskas med sen.