ansjo skrev:Ja, den meningen var inte så svår att missuppfatta:p! Ta bort "inte" så blir det bra;).
Det beror på vad man gjorde igår, och om man är nyvaken ;)
Njae, kanske inte är så svårt med pumpval, men det finns så mycket att välja på . *suck*
Sen vill man ju komma så billigt undan som möjligt, för att kunna handla flera akvarie-prylar :)
Tror det blir ett Eheim 2208 480l/h (180kr +frakt), eller Cristalprofi i60(JBLi60) 300-800l/h (399kr +frakt)
Hade gärna testat ett ytterfilter för att inte ha nån synlig teknik i akvariet. Men jag har letat på alla internetsidor som jag vet om utan att hitta ett 'billigt' litet ytterfilter..
Sen har jag hittat 2-3 bakrunder som jag skulle kunna tänka mig...tror det blir en från zoosajten.se som ser ut som mörkt trä bara, inget speciellt. 60x45 för 189kr (+frakt)...(och detta är för att det var fruktansvärt drygt att skrapa bort färgen på baksidan, annars hade jag valt en helt svart plansch till baksidan)
(Nu pratar jag endast om 73L med A. Panduro, för er som läser/undrar)
-----------------------------------------------------------
Strax ska jag hem till mor & fars garage för att snickra ihop en bänk åt mitt andra 73L akvarium.
Och även börja såga till lite bitar till de lysramper jag tänkt bygga, tar väl nån bild om jag får nåt gjort .. :)