Markus1984 skrev:Va kul att du tycker mina akvarium är fina..:) inte så många som läser eller skriver den här tråden så då blir man extra glad när man får lite positiv respons!
Angående krabborna Red Claw Crab (Sesarma bidens):
Dom klättrar i fogarna på akvariet och även upp på mina innefilter.. ibland hittar man dom i original innerfiltret (sån där svart Juwel Box)
Dom äter gärna upp dina döda fiskar och all mat som hamnar inom räckhåll...maltabletter gillar dom som tusan!
Dom klarar att leva i vatten hela tiden, men har inget emot att vara på land..
Dom nyps inte hårt så man kan flytta dom med händerna utan vare sig sår eller att man skadar dom.
Har en film på G med lite krabb-trix också...men den är 100mb stor så jag får se om jag får lägga upp den nånstans.
/Markus
Tror nog fler kommer skriva i tråden, bara du fortsätter med bilder och uppdatering!
Jag är själv på G att starta upp mitt första kar i vuxen ålder.
Jag har siktat in mig på ett Juwel Vision 180 (det är väl det med välvd framruta?)
Eller kanske ännu större. Men jag tror 180L räcker till en början. Jag vill ha stort nog så man inte behöver byta upp sig med en gång typ+ mindre problem med vattenkvalitet.
Men åter till dig.
Hur lång är den, den kanske inte behöver vara så "stor" Den kanske bara inte är komprimerad på rätt sätt?
Kolla in Youtube för att lägga upp filmen, går det inte med hela så dela upp den.