Micke skrev:Man kan aldrig skydda sig mot bildstölder på nätet, men man kan begränsa användningsområdet för bilderna genom att inte lägga upp dem i större storlek än 800-1000 pixlar.
Som sagt en "högerklicksspärr" gör faktiskt att nästan alla bildstölder försvinner.
Jag har svårt att se vad tävlingen tjänar på en ökning från 1000-1250 pixlar som kanske främst medför att många måste scrolla för att kunna se hela bilden. Ökningen av pixlar gör knappast någon skillnad för att kunna bedöma bilder i en tävling.
Jag tycker nog faktiskt att ett större foto ger mer, däremot kan det som du skriver finnas en risk att de som enbart har en väldigt liten skärm kan drabbas (speciellt eftersom vi också plockar bort mellanstorleken på fotot). Det handlar väl då i så fall främst om de som enbart kör med en Lap top eftersom jag har svårt att tro att så många idag har stationära datorer som har en så liten bildskärm att man behöver scrolla för att kunna se hela fotot.
Jag håller med om att det är värdelöst att behöva scrolla ett foto och om det skulle visa sig att det blir mycket klagomål på detta så får vi minska storleken (lättare att i efterhand minska storleken på insända foton, än att öka dom;)).