Kramfors skrev:Om du läser min länk så ser du hur mycket seriösa människor och organisationer som vill begränsa användningen av fyrverkeri.
Har de fel och du rätt.
Dessutom tyder ditt inlägg på avsaknaden av en viss mognad.
Det finns många seriösa människor som inte vill förbjuda en massa saker. Har de fel och du rätt?Dina inlägg tyder på en mycket enkelspårig lösning på alla problem.. FÖRBJUD*FÖRBJUD*FÖBJUD*FÖBJUD*
JojjeN skrev:Om man lär sina djur att inte vara rädda, så lider dom inte. Inga djur lider om ägaren lärt dom att det inte är farligt. Hur tror du själv att polishundar tex. kan vara vid explosioner/pistolskott utan att reagera?
Det finns faktiskt polishundar som har fått sluta pga av skotträdsla. Men jag tror att riktigt bra hundmänniskor, naturbegåvningar, kan ta ur en hund skotträdsla. Jag tror dock inte att alla klarar av det. Min sambo busade ur vår boxerhane hans skrämselhicka för smällare, men det var ingen riktigt utvecklad skräck heller.
patdah skrev:Bäst att förbjuda alkohol också då...
Snälla, ge inte Kramfors flera idéer på vad han kan förbjuda... :eek:
patdah skrev:Är du lika pedagogisk med dina hundar så du skriker åt dom när dom gör fel?
Vore det inte mer logiskt att sakligt förklara att du är rädd och att hundens hörsel är känslig?
snorungar...
Ja, jag håller med även om man kan få lust att skrika snorungar ibland.. :D Något föredöme är man inte då, helt klart..
NIC skrev:Tycker det är synd att de tog bort smällare, hur ska jag nu kunna samla mördarsniglar i en hög och spränga de åt h*lvete..
Tacka vet jag thunderking!!!
Blää.. Flög det snigelbitar i hela trädgården hos dig då...
"Hmm, jag tror att jag satte mig på en bit snigel här på stolen"... lr vad?? [xx(]
hgs skrev:Jag tror inte på antisemitism.Vi har relegions frihet här och terrorism har ingen plats i islam heller utan den används bara för deras eget berättigande läs historia.Om tex.Svenska kors tåg till det heliga landet så får du se vad vi gjort i kristendomens namn..
Du... När vi var apor så mördade ibland alfahanen bebisarna när han tog över en flock också.. Så vi kan ju inte klaga på barnamördare heller.. [:-9]
Kjell Fohrman skrev:Men du tycker då uppenbarligen att terrordåd har med fulla svennars fyrverkerier att göra - lite märklig logik;)
Nej, nu vänder du sådär tjusigt på innebörden av ett inlägg... patdah:s inlägg ville visa på att man inte kan förbjuda allt som man inte tycker om/är rädd för, tolkar jag... Du är fena på att vända om andemeningen i inlägg som inte överrenstämmer med din åsikt, tycker jag.. :)
Förövrigt tycker jag inte om förbud i första taget.. En minskning av raketer tycker jag också skulle vara bra av miljöskäl i första hand.. Jag kommer att uppmuntra min sambo till återhållsamhet i år.. :D