Det får bli en senare fråga, hur jag får skärmen att visa "korrekta" färger.
I nuläget är jag mest intresserad av att PhotoShop visar samma färger som allt annat på min skärm, oavsätt om allt är knall grönt eller inte. Blir som sagt väldigt svårt att redigera bilder för webben om bilderna visas helt annorlunda i redigeringsstadiet mot hur dom sen visas i webläsaren på samma dator.
Verkar som det är inställningen "Disired" i Adobe Gamma som spökade.
När den är ställd på "Windows standard 2.20" så blir skillnaden mellan hur PS och andra program/operativsystemet visar bilder minimal (det finns en skillnad men den är mycket liten)
När inställningen var "custom" (vad nu det innebär när man inte kan ställa något manuellt) var skillnaden markant (som syns på skärmdumpen tidigare i tråden).
Kan inte säga att jag är 100% nöjd ännu ändå. Det jag vill är ju att PS som är inställt på att arbeta i färgrymden sRGB IEC91966-2.1, ska kunna öppna en bild med färgrymden sRGB IEC91966-2.1 inbäddad, och visa den EXAKT lika som andra program som använder färgrymden sRGB IEC91966-2.1
I min värd har detta inget att göra med hur skärmen är inställd eftersom jag använder samma skärm till PS som till resten av programen/operativsystemet. Återigen, det handlar inte om att visa rätt färger, det handlar om att visa SAMMA färger.