Nu är den ju inte så vit som den verkar på fotot eftersom blixten gör den väldigt mycket

vitare och blankare (speciellt den del som är ovan vattnet).

Sedan kommer det ju ändå så småningom att bli lite alger på den och då blir det än naturligare.

I och med att jag valt en ljusare bakgrund så blir vasen lite ljusar och jag behöver inte heller så starkt ljus ovanför akvariet (starkt ljus = algproblem).

Dock det är en test får se hur det funkar - funkar det inte så bygger jag om den.

Det funkar liksom ändå inte med täckglas eftersom bakgrunden är väldigt skrovlig och det är helt omöligt att få helt tätt där så det får gå som det går. Funkar det inte så blir det bara fiskar.

har gjort en liten beskrivning i bloggen. Skall försöka ta ett foto bakifrån imorgon så det syns mer. För att göra detta måste jag dock vrida på hela vasen så det är lite krångligt.

Hittade en gammal hängade vanlig armatur (antagligen något slag av blombelysning) i förrådet som jag hängde upp. I den satte jag en "energihalogenglödlampa"

KOmmer väl antagligen att framöver testa lite annan belysning.

Köpte några gröna räkor på auktion som redan går i vasen. På fotot i bloggen syns faktiskt 3 st - 1 stor och 2 pyttesmå
Det har du rätt i den blir lite mörkare med tiden,och du har nog rätt i det angående ljuset det har jag fått bekräftat här hemma;)Och vrida på Vasen är inte krångligt alls bara att vrida på den försiktigt...Försiktigt så funkar det:Djag såg det på Din Blogg sen hur du hade beskrivit den men det är väl ok att göra det här också så slipper du skriva på flera ställen:)annars skit snygg vas härligt med folk som vågar att satsa på lite annorlunda saker:)