Azur, du öppnade dig väldigt mycket när du sa att det inte var naturligt för arten för hela grejen med akvarier är inte speciellt naturligt :P

Och jag har ingen vidare erfarenhet av B.Splendens så därför skriver jag inte att jag har det, tycker bara att många använder argument och jämförelser som är lite knepiga...

Om en fisk är pigg och kry, ser bra ut, äter bra och förökar sig så känns det som att den inte mår så dåligt.

Fast som jag skrev förut så är det inget att rekommendera då det krävs att man vet lite mer vad man gör än att skaffa en liten burk på 20 liter som första akvarium och slänga ner en kampfisk för att man tycker de är coola.

Och nu går jag lite mer på Henrik_von_Jyndevads linje då han verkade ha fött upp Just B.Splendens och det jag har lite erfarenhet av är andra bettor (även där inte så mycket men det har varit som Henrik beskriver det)

Broilerkycklingar skulle garanterat märkas till slut att de inte mår bra, bara att de inte lever tillräckligt länge för att det ska märkas...så där spricker ju det om kampfiskarna lever full-långa liv även i små behållare :X