ATIX skrev:
Lär dig skilja på päron och äpplen först!

Djuraffären sa en sak! Sen ska allt det ändras? Vem säger att hon(?) får ha ett större akvarium? Vem säger att hon har råd med det? Det finns så många olika faktorer som spelar in här! Och sen att nån har mage att klaga på henne(?) är i mina ögon bara sorgligt alltså.

Så "bara två år äldre"! Det är bedrövligt att du i din ålder inte minns klarare hur det var när man var elva år generellt men specifikt för dig. Inte ens du är samma människa som du var för två år sen.

Problemet är att det är så lätt att döma andra. Den rike ser inte den fattigas problem och den erfarne ser inte den oerfarnes problem. Inte konstigt världen består av krig, våldtäkter och misshandel...... *gash*

Och vem säger att hon inte bara kunde gå ner med fisken till djuraffären och köpa mindre när vi sa åt henne? Billigt, lätt, och bra

När jag var 11 hade jag kontakt med min föräldrar, bra nog för att jag skulle kunna diskutera med dom om en lösning på problem!

Jag fick mycket skit över internet när jag var 11, men jag blev då fan inte överbeskyddad av massa vuxna på ett forum, utan jag tog tag i det själv, och fixade det. Detta antar jag i första hand att även andra 11 åringar ska kunna, för vad ska jag gå efter om inte vad jag själv upplevt?

Varje dag ser jag folk över 9 år klara av att diskutera med väldigt mycket äldre folk på forum, och då tgår jag självklart från att en 11 åring ska kunna göra det utan att skriva "Jag blev ledsen", lämna forumet, och låta en massa vuxna ge skit till dom som "trakasserade" henne.