Jag för ju en akvariedagbok här hemma [:o] för att ha någotsådär koll på hur det går i mina kar.

Dagens uppdatering är ett urklipp ur dagboken.;)

[COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman]måndag den 17 november 2008[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman]agazzisihonan i pytte börjar se riktigt fin ut. Om några dagar flyttar jag nog över henne till 112 liters.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][FONT=Times New Roman][SIZE=3] [/SIZE][/FONT][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Undrar om ancistrusynglen har tillräckligt att äta i 720 liters. Jag har haft en zucchiniskiva i alla kar igår och idag. I 180 och pytte åt alla ancistrusynglen av grönsaken. I 720 var det bara en som som åt av den. Kanske de inte vågar sig fram i detta kar riktigt. Jag får försöka fånga dem i 720 och flytta över dem till andra kar.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman]I pytte skulle jag kunna ha fler ancistrusyngel (speciellt efter att min lilla agazzisihona flyttat till 112), likaså i endlersbaljan och i 180.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Nu pillade jag i en algtablett i en klippskärva i BTN ganska högt upp till ynglen. Den stora ancistrushonan på botten blev alldeles tossig då hun kunde känna lukten av den men hittade den inte. Så jag var nödgad att slänga i ett par algtabletter på botten också. För hittar hon den i klippskärvan kommer hon att ha ner den och då kommer inte ynglen åt den.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=3][COLOR=black][FONT=Times New Roman]Den första som hittat tabletten i klippskärvan är en räka! [/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]J[/FONT][/FONT][/COLOR][COLOR=black][/COLOR][/SIZE]
[COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Ett par timmar senare finns det ca 6 st ancistrusyngel på algtabletten, Bra! [/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Baljan i hundrummet fick en fripassagerare med sig (förutom några snäckor då). En räka finns där! Den har klarat sig i några dagar nu utan vare sig mat eller doppvärmare. Om räkor funkar i lägre temperaturer skulle jag ju kunna ha denna burk för dem. Tempen i denna balja är 22 grader just nu, men det blir säkert kallare till natten.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Nu har jag läst på zoopets artbeskrivning att körsbärsräkor inte får ha för varmt i karet och att de trivs i temperaturer på ner till 18 grader. [/FONT][/SIZE][/COLOR]
[COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Uppmuntrad av detta flyttade jag över glassbacken med limnophilan från endlersbaljan till 50 liters IKEAbaljan. Sedan la jag i en algtablett i 112 liters för att locka räkorna dit.Därefter håvade jag upp dem i tre omgångar och flyttade över till min nya räkbalja. Som extra uppmuntran för räkorna i deras nya hem la jag dit några ekblad och ett par boklöv samt en algtablett i glassbaljan med limnophila. I detta kar skall jag också försöka odla alger. Nu får vi se hur det går. Klarar sig dessa räkor i en vecka med givna förutsättningar, kommer jag att håva upp de flesta ur 112.[/FONT][/SIZE][/COLOR]
[SIZE=3][COLOR=black][FONT=Times New Roman]Nu har jag även lagt in en kolsten och en liten mangroverot i räkkaret. [/FONT][/COLOR][COLOR=black][FONT=Wingdings][FONT=Wingdings]J[/FONT][/FONT][/COLOR][/SIZE][COLOR=black][/COLOR]