Anettejt skrev:Börja med PMDD igen, punktdosera mängden KNO3 rakt över cyanon, dela upp dosen så att du kan göra detta 3gg i veckan, och dosera med en spruta så kommer du även åt cyanon under grusen.
Varför slutade du med PMDD i samband med medicineringen?
Du har cyanon på en bra öppen plats, försök täcka över den med något. Framkanten kan du alltid täcka med svart plast utifrån. Alltså den cyanon du har under grusen.
De sa till mig i affären att jag hade fel växter i mitt kar för PMDD och att de gjorde att jag fick alger för att växterna inte tog upp alla näring som jag gav och de sa till mig att minska dosen.
De sa också att eftersom att växterna inte tog upp all näring kunde de har gjort att det blivit ibalans och fiskarna blev sjuka.
När jag hade medicinerat så skulle jag göra små vattenbyten varana dag och då visste jag inte hur jag skulle göra med PMDD, så jag tänkte att jag skulle köra igång igen nu när jag börjar med regelbundan byten, men hade jag vetat detta hade jag inte gjort så här.
Tyvärr så har jag ingen spruta, men jag ska försöka att hälla KNO3 precis över området.
Du sa att jag skulle täcka cyanon, kan jag ta en mörk glassbuke över det området?
Ska jag då hälla KNO3 över området och sedan stänga in det?
Ska jag försöka att plocka ut så mycket jag kan själv, genom att skopa bort det eller förvärrar jag det bara då?
Känner att jag inte riktigt har kläm på hur jag ska göra.